Van backoffice partij naar backoffice partner | Arsenaal Flex Professionals

Backoffice partner of alleen een backoffice partij? Een must-read voor intermediairs!

7 oktober 2018

Backoffice partner

Tegenwoordig is het aanbod van backoffice partijen groot. Eerder gaven wij al een aantal tips over waar op te letten bij het kiezen van een payroll bedrijf. In dit blog gaan wij in op de rol van een payroll/backoffice bedrijf. Wanneer blijft de backoffice partij op de achtergrond en wanneer treedt deze juist naar voren? Wanneer is de backoffice partij echt een backoffice partner van jouw bedrijf?

Deel via Facebook
Deel via LinkedIn
Deel via Twitter

Een partij op de achtergrond…

Een kandidaat is langs jouw uitzendbureau geweest voor een intakegesprek. Tijdens deze intake heb je al direct een klant in gedachte en je regelt het sollicitatiegesprek. Nadat de kandidaat een aantal dagen in spanning heeft gezeten breng je het goede nieuws: de kandidaat is aangenomen en gaat aan de slag als flexwerker! Je geeft de startdatum mee, het bruto-uurloon en de nodige inlichting over de uit te voeren werkzaamheden. Overspoeld door een bulk aan informatie en gezonde zenuwen voor de eerste werkdag, denkt de flexwerker helemaal klaar te zijn voor de nieuwe uitdaging; totdat de mailbox wordt geopend.. De tot nu toe nog onbekende backoffice partij van jouw uitzendbureau heeft de mailbox belaagd met e-mails, documenten, inlogcodes en ja, nog meer informatie!

Vanaf dat moment zijn er voor de flexwerker drie partijen in beeld. Twee partijen duidelijk op de voorgrond, namelijk jouw uitzendbureau en het bedrijf waar de flexwerker aan de slag zal gaan. En één partij die zich als juridisch werkgever voorstelt, maar verder alleen een rol op de achtergrond speelt. Echter is deze achtergrondpartij wellicht wel de meest belangrijke voor de flexwerker zelf. De arbeidsovereenkomst, de urenverwerking, de loonstroken, de jaaropgaven en daarnaast nog eens alle vragen omtrent ziekte, verlof, diverse vergoedingen en natuurlijk het salaris zelf zijn volledig ingericht door de backoffice partij. Toch blijft de rol van de backoffice partij vaak onderbelicht. Dat kan een keuze zijn van de backoffice partij zelf, of de keuze van jou als intermediair. Maar wat maakt een backoffice partij nou een echte backoffice partner? En wanneer is het wél belangrijk om deze backoffice partner naar de voorgrond te laten treden?

Een goede backoffice partij blijft op de achtergrond wanneer…

… alle e-mails met documenten, verschillende inlogcodes, digitale handtekeningen en alle overige informatie meteen duidelijk zijn voor de flexwerker. Wanneer de eerste urenverwerking goed is gegaan, het salaris op tijd uitbetaald is en er geen vragen zijn over de eerste loonstrook. De flexwerker heeft van te voren begrepen dat de medewerkers van jouw uitzendbureau klaar staan voor alle vragen, dus de backoffice partij heeft nauwelijks werk meer aan deze bewuste flexwerker!

Een goede backoffice partij treedt naar voren wanneer…

 … er juridische vraagstukken en ingewikkelde casussen spelen. Je kunt als uitzendbureau fungeren als doorgeefluik van informatie, echter is het in zulke gevallen vaak sneller en effectiever om als flexwerker ook direct contact op te kunnen nemen met de backoffice partij. Indien de gestelde vragen van invloed zijn op de huidige werksituatie, zal een goede backoffice partij dit terugkoppelen aan jouw uitzendbureau. De manier van communiceren in deze samenwerking zal van een backoffice partij een echte backoffice partner maken! Deze partner hoeft niet aanwezig te zijn op de voorgrond, maar hoort wel degelijk benaderbaar te zijn voor de flexwerker; het is tenslotte de juridische werkgever!

En daarom stellen wij ons bij Arsenaal altijd netjes voor…

… aan iedere nieuwe flexwerker op de payroll. Dit gebeurt met een belletje, een begeleidend mailtje, een korte voorbereiding op wat iemand gaat ontvangen of een berichtje met wat iemand kan verwachten van Arsenaal. Door dit op een persoonlijke manier te doen is het duidelijk voor de flexwerker wie wij zijn en waarvoor ze bij ons terecht kunnen. In deze tijd wil niemand meer van het kastje naar de muur worden gestuurd. Iedere flexwerker heeft unieke vragen, problemen en onduidelijkheden, op zoek naar specifieke antwoorden en oplossingen. Onze professionals behandelen iedere vraag alsof deze nog nooit eerder is gesteld, waardoor de flexwerker zich direct gehoord voelt bij de vragen die spelen. Door deze open benaderbaarheid ontlast Arsenaal niet alleen jouw uitzendbureau, maar krijgt de flexwerker ook een positieve indruk van de juridische werkgever!

Meer weten over de rol van een backoffice partner?

Neem vrijblijvend contact op

Deel via Facebook
Deel via LinkedIn
Deel via Twitter

Anderen lazen ook:

Vier eenvoudige tips om kosten te besparen op de backoffice

Vijf voordelen van Arsenaal voor intermediairs